Tryby Gry
#1

emat ten powstał w oparciu o zbiór Trybów Gry, jakie występują na forum Atarashii. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że prowadzić rozgrywkę można na kilka sposobów. Często zdarza się, że nowe dusze w naszym uniwersum, przynoszą ze sobą naturalne i zrozumiałe doświadczenie z innych gier tekstowych. W myśl usprawnienia rozgrywki, pomocy wszystkim graczom a także odciążenia wszystkich Strażników, zostały opatentowane specjalne tryby rozgrywki, dzięki którym zabawa w świecie Atarashii będzie przebiegać sprawniej. Proszę zwrócić szczególną uwagę na najbardziej dynamiczny Tryb III, związany z konsultacjami.



Event Strażniczy
TRYB I : Przygody rzutujące na tło fabularne
vent to jedyny tryb gry, który może otrzymać zezwolenie bilokacji przy przyjęciu, że wydarzenia dzieją się przed lub po obecnej przygodzie postaci (bilokacja, czyli uczestniczenie w większej ilości wątków niż jeden). O tym czy event otrzyma stosowne zezwolenie bilokacji, będzie informować administracja forum podczas zapisów. W tym trybie, każdy gracz ma bezpośredni wpływ na główną oś fabularną Atarashii. To również dzięki Eventom Strażniczym można zyskać wyjątkowe, rzadkie nagrody. Tryb ten zwykle zrzesza dużą grupę bohaterów, jednak istnieją też specjalne eventy z limitowaną ilością graczy. To najrzadziej występujący, ale najbardziej wymagający i najlepiej nagradzany tryb rozgrywki. Warto być dobrze przygotowanym do samej sesji eventowej. Tryb ten kierowany jest do wszystkich, ale w szczególności do bardziej doświadczonych graczy.



Sesja Fabularna
TRYB II : Rozwijające przygody i odkrycia fabularne
esja ze Strażnikiem występuje gdy jeden lub więcej graczy, oficjalnie (przez dział "Tablica ogłoszeń", poddział "Sesje fabularne") lub nie - np: drogą prywatnej komunikacji umawia się z Mistrzem Gry na sesję. Cały świat zewnętrzny kontrolowany i opisywany jest przez Strażnika, który po każdej kolejce (obejmującej po jednym poście od wszystkich graczy) wrzuca własny post. Gracze dysponują pełną kontrolą nad działaniami swojej postaci (chyba że tę kontrolę ograniczy Mistrz Gry np: MG wyraźnie napisze, że postać z jakiegoś powodu nie może poruszyć ręką). W kwestii wagi sesji fabularnych tworzonych przez Strażników, warto powiedzieć, że najważniejsze są sesje tworzone z wyprzedzeniem. Zapisy do takiej sesji przeważnie odbywają się oficjalnie w dziale "Tablica Ogłoszeń" i wyświetlane są na portalu. W drugiej kolejności mamy sesje stworzone w oparciu o indywidualne potrzeby graczy - rozwój bohatera, trening, luźna fabuła z MG bez konkretnego scenariusza. Waga jest o tyle mniejsza, że posiada znacząco mniejszy wpływ na linię fabularną Atarashii. Warto jednak wykorzystać podczas gry z MG Tryb Konsultacji.



Konsultacje Strażnicze
TRYB III : Najbardziej dynamiczny tryb rozgrywki
onsultacje Strażnicze, to najbardziej dynamiczny sposób rozgrywki, który umożliwia większą dbałość o szczegóły we własnym poście. Pozwala na pisanie dłuższych postów bez potrzeby uczestniczenia Strażnika w danej przygodzie. Bardzo często zdarza się, że post MG jest zbędnym zapychaczem. W tym właśnie celu powstał Tryb Gry poprzez Konsultacje. Gracze mogą razem stworzyć kompanię do wspólnej przygody i posiłkować się shoutboxem przy użyciu kanału "Konsultacje z MG". Kanał ten widoczny jest jedynie osobom, które posiadają zaakceptowaną kartę postaci. Dlaczego ten tryb powstał? Jego celem jest maksymalne usprawnienie rozgrywki oraz szybkie pozyskiwanie informacji fabularnych między graczami a mistrzami gry. Dzięki niemu Mistrzowie są również odciążeni od zbędnej ilości sesji fabularnych. Warto poprosić kogoś z kadry Strażniczej o prowadzenie na konsultacjach danej przygody. Jak wygląda taka rozgrywka? Gracz w imieniu swoim lub całej grupy, tworzy konkretne pytania do rozgrywki typu: "Co powie mi ta osoba? Ile zapłacę za to? Czy znajdę coś w tym miejscu? Jak zareagują bandyci?" I tym podobne. Wtedy Strażnik tworzy kompleksową odpowiedź/wytyczne. Gracze są zobowiązani do trzymania się tego co MG zaznaczy w swojej odpowiedzi. Jeśli według Mistrza pogoda jest burzliwa, należy zamieścić o tym informacje w swoim poście, a także wpleść wszystkie inne wytyczne jakie zostaną przedstawione na kanale konsultacji.



Swobodna gra
TRYB IV : Niezobowiązująca opowieść o bohaterach Atarashii
wobodna gra przeznaczona jest dla dwóch i więcej graczy, którzy opisują działanie własnych postaci. Mogą mieć pewien ograniczony wpływ na świat (określenie pory dnia; zamówienie posiłku w gospodzie i skorzystanie w tym celu z forumowego cennika nie powinno być kłopotem, aczkolwiek zawsze lepiej jest dopytać Strażnika), lecz przede wszystkim prowadzą interakcję między sobą. W tym trybie łatwo poznawać wzajemnie swoje postacie, planować niezobowiązujące wydarzenia. Bardzo fajną możliwością jest posiłkowanie w czasie gry, radą Strażników na konsultacjach. W odróżnieniu od typowego trybu gry konsultacji, tutaj można swobodnie oddać się w ręce całej ekipy Atarashii, posiadającej uprawnienia do prowadzenia rozgrywki. Wystarczy zostawić pytanie - np: "Chcielibyśmy się dowiedzieć ile będzie nas kosztować pobyt w Gospodzie oraz jakich informacji dowiemy się od Karczmarza..." Wtedy wiadomość może nadejść przez dowolnego MG, który jako pierwszy odpisze takiej grupce graczy.



AutoMG
TRYB V : Coming Soon
statni tryb gry, to rodzaj rozgrywki, która prowadzona jest przy pomocy Sztucznej Inteligencji zaimplementowanej na Atarashii. Gra przy pomocy SI pozwala na najbardziej dynamiczną rozgrywkę. Ten tryb nie jest głównym sposobem zabawy na Atarashii. Jest tworzony z myślą o stworzeniu alternatywy dla konsultacji oraz do stworzenia "żywego" uniwersum, generującego przygody.
Obecnie Tryb AutoMG jest niedostępny.


— STRONA ZNALEZIONA W LESIE MIRAŻU —
Każdy człowiek, jeśli tylko nie jest obłąkany, potrafi na pewnym poziomie
świadomości poznawać różne głosy, którymi przemawia jego wyobraźnia.







21.10.2017, 23:51
Przeczytaj Znajdź Cytuj




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

formularz kontaktowy / Oznacz wszystkie działy jako przeczytane / Wersja Mobilna