Halloween 2018 - feedback
#1

Hej! Jeśli udało Wam się ukończyć Zamek Snów, podzielcie się z nami swoimi wrażeniami! Wiemy, że mogły zdarzać się mniejsze błędy w grze, wciąż jest to wersja beta. Niemniej grywalna i jak najbardziej do przejścia. Z jakim bossem udało Wam się wygrać? Czy odkryliście sekretne miejsca w grze? No i czy chcielibyście w przyszłości znowu zagrać w produkcję z serii "Eterycznych Opowieści"?


— STRONA ZNALEZIONA W LESIE MIRAŻU —
Każdy człowiek, jeśli tylko nie jest obłąkany, potrafi na pewnym poziomie
świadomości poznawać różne głosy, którymi przemawia jego wyobraźnia.







11.11.2018, 23:58
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#2

To tak. Moje wrażenia prezentują się następująco:
Szata graficzna: Tutaj to zaoraliście. Styl łapie mnie za serduszko bo mam słabość do rpg-makerowych okołohorrorowych gier. Wraz z muzyką w tle dostajemy odpowiedni klimacik przy którym o wiele milej napierdala się w eteryczne stworki.

Gameplay: Przyjemny, ale oczywiście nie idealny. Wiadomka, nie robiliście gry pełnometrażowej więc nie spodziewałem się fajerwerek. Niemniej system walki mnie nieco uderzył, bo jest całkowicie niedynamiczny, wymuszający stały hit'n'run w dość niefajnej postaci. Plus, można atakować przeciwników za sobą, nad sobą i ogólnie w sposoby nieintuicyjne.

Story: Jest nieco enigmatyczne, nawet po przeczytaniu wszystkich książeczek i zwojów. Jedyną różnicą po uwolnieniu ducha jaką zauważyłem było to że boss się poruszał i nie miał magicznych ataków(albo miał niedziałające, coś się wokół niego świeciło). Komnata bardzo fajna, tajne przejście węszyłem już od pierwszej plamy krwi wchodzącej w ścianę.

Posty: Kurde no nie ma, cały czas czekam Niezdecydowany
( ͡° ͜ʖ ͡°)
12.11.2018, 01:32
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#3

Czy Twoim zdaniem warto żeby seria eterycznych opowieści była rozwijana? Chciałbyś w przyszłości następne części, udoskonalone względem poprzedniczki?

Ciężko było nam wyważyć Gameplay i historię na tyle żeby zmieścić się w czasie z deadlinem. Bo gra miała być na helloween, a mamy już 11 listopada xD. Niemniej, to był z naszej strony eksperyment żeby poznać Wasze zdanie. W zalezności od odbioru, tego typu gry mogą pojawiać się częściej i być faktycznie lepiej dopracowane. Potrzebujemy jednak Waszej opinii i zainteresowania projektem. Tak jak z Tyru rozmawialiśmy, byłoby fajnie wprowadzić opowieści z uniwersum Atarashii, przekazywane tego typu grami. Być może z lepszą oprawą wizualną, być może z taką samą. Uśmiech

No i czy uważasz, że taki rodzaj eventu jest ciekawy?


— STRONA ZNALEZIONA W LESIE MIRAŻU —
Każdy człowiek, jeśli tylko nie jest obłąkany, potrafi na pewnym poziomie
świadomości poznawać różne głosy, którymi przemawia jego wyobraźnia.







12.11.2018, 01:38
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#4

Eteryczne opowieści to akurat bardzo dobra inicjatywa, przynajmniej imho. Osobiście uważam gry za genialne medium opowiadania historii, bardziej immersyjne i wymowne od wszelkiej konkurencji. Jedyną przywarą gry jest właśnie ten gameplay, po ulepszeniu którego będziecie w stanie zrobić świetną serię będącym fajnym rzutowankiem na tę część historii świata której postacie graczy nie odkryją.

Jeśli zaś chodzi o event... Zapowiedź na głównej jest o tyle dobra, że gra faktycznie była wyczekiwana. Raczej nie będzie już efektu tajemniczości jak w przypadku Zamku Snów, ale myślę że kolejne gry z serii będą wyczekiwane.

Swoją drogą, na jakim silniku to robiliście? Tym samym co Drogę po Szpadel(którego nazwy już nie pamiętam xD), czy czymś innym, może autorskim?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
12.11.2018, 02:22
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#5

(12.11.2018, 02:22)Mirrodin napisał(a): Eteryczne opowieści to akurat bardzo dobra inicjatywa, przynajmniej imho. Osobiście uważam gry za genialne medium opowiadania historii, bardziej immersyjne i wymowne  od wszelkiej konkurencji. Jedyną przywarą gry jest właśnie ten gameplay, po ulepszeniu którego będziecie w stanie zrobić świetną serię będącym fajnym rzutowankiem na tę część historii świata której postacie graczy nie odkryją.

Dziękujemy za opinię. Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, że tego typu system walki nie jest zbyt ciekawy. Zamek Snów miał na celu wybadać, czy jest w ogóle popyt na takie gry wśród społeczności Atarashii. Kolejne produkcje na pewno będą się cechować znacznie bardziej złożoną mechaniką.

(12.11.2018, 02:22)Mirrodin napisał(a): Jeśli zaś chodzi o event... Zapowiedź na głównej jest o tyle dobra, że gra faktycznie była wyczekiwana. Raczej nie będzie już efektu tajemniczości jak w przypadku Zamku Snów, ale myślę że kolejne gry z serii będą wyczekiwane.
Nigdy nie wiadomo czego się po nas spodziewać :> Kolejne gry mogą niczym nie przypominać Zamku Snów. Pewna doza tajemniczości pozostanie.


(12.11.2018, 02:22)Mirrodin napisał(a): Swoją drogą, na jakim silniku to robiliście? Tym samym co Drogę po Szpadel(którego nazwy już nie pamiętam xD), czy czymś innym, może autorskim?
Ostatnie trzy gry (Zamek Snów, Latające Szpadle, Flappy Varck'kan'el) powstały przy pomocy Cocos Creator. W przyszłości planujemy też wypróbować Godot i Unity.


STÓJ ! BO JAK CIĘ GRABIAMI PIERDOLNĘ !






14.11.2018, 21:13
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#6

Zasadniczo odzew graczy jest kluczowy w tego typu produkcjach, ponieważ brak zainteresowania tematem będzie też jasnym przekazem, że społeczność raczej nie chce tego typu projektów. Dlatego proszę żeby każdy kto przeszedł grę napisał od siebie swoje odczucia. Mimo wszystko projekt wymagał poświęcenia sporo czasu. Wydaje mi się, że warto rozwijać w przyszłości tego typu produkcje (w lepszym wykonaniu rzecz jasna), ale mogę się mylić. Stąd raz jeszcze bardzo proszę żebyście zabrali głos w temacie.
15.11.2018, 16:23
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#7

Wypowiadam się jak osoba, która gry nie ukończyła, ale próbuje zdiagnozować pewien problem, jaki zaistniał i może istnieć już od jakiegoś czasu. Jeśli nie interesuje Was taka opinia, to śmiało możecie pominąć, zwłaszcza, że dłuższy czas nie uczestniczyłem w aktywnym życiu Atarashii. Pragnę też zaznaczyć, że nie wypowiadam się jako zbiorowość, bo już wiem, że kilka osób ma odmienne zdanie ode mnie w tej sprawie, więc może to tylko moje odczucia.

Do gry podszedłem raz, pograłem z pięć minut i nie czuję potrzeby, aby robić to ponownie. I nawet nie za bardzo mam na to czas. Nie zrozumcie mnie źle Panowie, robota jest odwalona perfekcyjnie, doceniam czas i wysiłek jaki w to włożyliście i fakt, że wszystko to było czynione z myślą o użytkownikach forum. Tylko tyle, że raczej nie tędy droga. To działa fajnie, ale jako ciekawostki, małe aktywności, które mogą nas na chwilę odciągnąć od postów, można się pobić o najlepszy wynik, pośmiać z easter eggów i tak dalej, ale nie jako coś, co ma angażować, a co więcej, opowiadać historię z uniwersum. Jestem starym człowiekiem, wracam do domu z pracy, mam jeszcze jakieś domowe obowiązki do zrobienia, dzieci trzeba nakarmić, żonie zapłacić alimenty i powiedzmy napisać posta. Nie jestem tutaj najlepszym przykładem, ale łatwo to przenieść. A jeszcze by się filmik obejrzało, w gierkę zagrało, ze znajomymi spotkało. No wiecie jak to działa. Wpychanie tutaj fabularnej gry wydaje się strzałem w stopę, bo mało jest na to czasu.

W mojej opinii wpakowaliście kupę czasu i siły w coś, co powinno być tylko i wyłącznie halloweenową ciekawostką, zamiast zająć się sednem tego wszystkiego, czyli samym forum. Trochę porównałbym to do wyozdabiania domu światełkami na zewnątrz, podczas gdy wnętrze jest ledwo po remoncie i wciąż przydałoby się sporo zrobić.

Nie wiem do końca, w którą stronę zmierzacie, ale coraz bardziej wygląda to jak coś w rodzaju hybrydy forum pisanego z... no właśnie, z grą fabularną? Pomysł ciekawy, na pewno niespotykany na polskim poletku forów, a może w ogóle nigdzie i być można wart zainwestowania czasu oraz sił. Ale ja jako gracz wypisałbym się z takiej zabawy z powodów wymienionych wyżej.

Serio, nie traktujcie tego jako krytyki swojej pracy. Fajna to jest rzecz i nie chciałbym Was zniechęcać do zabaw w takie klocki, bo widać że umiecie, macie ochotę i warto nad tym przysiąść. Krytykuję sam pomysł łączenia tego z forum pbf, bo uważam, że nigdy nie wyjdzie to poza ramy ciekawostki, o której koniec końców się zapomina, a twórcy zostaną sami ze zniechęceniem spowodowanym brakiem reakcji w stosunku do ilości wykonanej pracy.

I tutaj apeluję do graczy, żebyście serio powiedzieli co o tym myślicie, bo jeśli jesteście faktycznie zainteresowani, to dajcie chłopakom motywację, a jeśli nie, to nie marnujcie ich czasu.

Pozdrawiam cieplutko.
15.11.2018, 18:52
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#8

Ja nie będę się rozpisywał i pominę rzeczy czysto mechaniczne związane z grą, ponieważ kompletnie się na tym nie znam i nie wiem jakie możliwości ma silnik na którym pracowaliście. To co mogę przekażę.

Klimacik gry jest super! Taki powrót do oldschoolu jest zawsze wskazany, samo eksplorowanie zamczyska sprawiło mi nie lada frajdę, a obecność npc nazywającego się tak jak moja postać też była przyjemnym zaskoczeniem. No i oczywiście nie możemy zapomnieć o boskiej komnacie, latających kurczakach i listach od graczy!

To nad czym się zastanawiam to kierunek w jakim zmierza ta inicjatywa. Wiem, że Atarashii aRPG jest jednym z projektów nad którymi pracujecie i Zamek Snów jest prawdopodobnie jedną z pierwszych oficjalnych przymiarek. O ile ZS tylko luźno nawiązuje do fabuły i wydarzeń ze świata to czy następne projekty będą w jakikolwiek sposób powiązane z historią, która aktualnie dzieje się w wątkach na forum? Może gry byłyby w stanie pełnić rolę dopełnienia do niektórych co ważniejszych wpisów w dzienniku Vanariego (tego starego pierdziela), które osobiście uwielbiam i z niecierpliwością na nie czekam, bo można z nich wyciągnąć sporo informacji. Moim zdaniem uzupełnianie, a nie opowiadanie historii to jest pole na którym te gry mogłyby zabłysnąć.

Tak jak mówiłem nie napiszę wiele, bo niewiele wiem, ale prosiliście o jakikolwiek feedback, więc podzieliłem się swoimi przemyśleniami :D
16.11.2018, 14:12
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#9

Dziękujemy za Wasze opinie :>

Castor, zdajemy sobie z tego sprawę. Nie każdy ma czas i chęci na nasze gry. Tak samo jest z konkursami, sesjami wymagającymi większej aktywności, innymi eventami itd. Są ludzie, którzy nie mają na to ochoty. Czy to oznacza, że powinniśmy przestać to robić? Wydaję mi się, że nie. Chcemy żeby forum było przyjazne dla obu grup. Dla tych, którzy tego czasu mają mało i chcą machnąć posta raz na kilka dni i dla tych, którzy oczekują czegoś więcej.

Rozumiem Twoje obawy. Ludzie przyszli tutaj ze względu na PBF. Nie zapominamy o tym. Będziemy dalej rozwijać forum i w większości przypadków będzie ono miało priorytet.

Z hybrydą mielibyśmy do czynienia, gdyby postępy w grze fabularnej przenosiły się na Twoją postać na PBF. Np. znajdujesz miecz w grze fabularnej i w następnym odpisie na forum ucinasz nim komuś głowę. Gra jest osobną produkcją spod marki Atarashii. Nie jest bezpośrednio związana z PBF. To tak jakbyś napisał, że gra Wiedźmin 3 jest hybrydą RPG i planszówki, bo CD Project Red wydał grę planszową w realiach Wiedźmina.


Isidur, silnik nie stawia przed nami jakiś wyraźnych ograniczeń. Jest jedynie narzędziem, które przyspiesza naszą pracę. Jeśli masz pomysły związane z mechaniką gry, chętnie Cię wysłuchamy.

Cieszę się, że klimat gry Ci się podobał. Oldskul zawsze na propsie. Mamy jednak w planach stworzenie bardziej nowoczesnych gier (pewnie z czasem w 3D). Jak się na to zapatrujesz? To dobry kierunek, czy powinniśmy raczej się skupić właśnie na takich oldskulowych i prostych grach?

Wydaję mi się, że przyszłe, poważniejsze produkcje będą się odnosić raczej do przeszłości Atarashii. Tutaj jednak musiałby się wypowiedzieć Kratos, bo to on jest odpowiedzialny za fabułę gier.


STÓJ ! BO JAK CIĘ GRABIAMI PIERDOLNĘ !






16.11.2018, 17:02
Przeczytaj Znajdź Cytuj
Halloween 2018 - feedback
#10

Grałem właśnie w "Zamek Snów". Ciekawa gra i przypominają się stare dobre czasy kiedy grywało się w podobne produkcje przygodowe - zręcznościowe. Poległem na samym początku, gdzie ze ściany wylatują kule ognia, topory kręcą się jak oszalałe i życia nie starczyło by tę kombinację przejść. Historia ciekawa ma klimat.
Pracujcie dalej i życzę sukcesów na dalszym polu w Tworzeniu gier. Jeszcze raz kawał dobrej pracy.
01.12.2018, 15:31
Przeczytaj Znajdź Cytuj




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

formularz kontaktowy / Oznacz wszystkie działy jako przeczytane / Wersja Mobilna